hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

God "billig" DAC

+2
helledie
Aquila
6 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:27 pm

helledie skrev:Sonos afspiller ALAC. Så det er ikke kun Apples egne produkter. Dog kan det være, de vil have penge for at må afspille det.

Ahh ok - ja det må være fordi de betaler for det.
Vi har længe haft et krav/klage fra vores kunder her i "anstalten" hvor jeg er ansat at vores audio-produkter ikke kan spille ALAC. Det vil virksomheden ikke betale Apple for at få lov til. Og det er til kæmpe irritation for kunderne, der næsten for 85% vedkommende er Mac-brugere.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af hks777 Ons Mar 30, 2011 1:34 pm

librarian skrev:udac spiller f.eks. fint sammen med mine g1a, som er 150 ohm. Men det er ikke kun impedans match, der har betydning. Forstærkeren i udac er hverken super-transparent eller super mørk og farvet. Et sted midt imellem... Hvis fa-011 har en lydsignatur der ligner fa-003 (som jeg har haft), så tror jeg at det er et udmærket match...

ok tak Very Happy
det tror jeg nok at den har (som jeg kan læse på nettet) men måske lidt mere bas

hks777

Antal indlæg : 76
Join date : 29/03/11
Age : 32
Geografisk sted : 20 km fra kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af hks777 Ons Mar 30, 2011 1:35 pm

Burning777 skrev:
hks777 skrev:hvordan tror du en uDAC 2 vil spille samme med et par Fischer Audio FA-011 (160 Om) ? (jeg håber ikke at det er for meget offtopic)

Det har jeg ingen anelse om - jeg har aldrig hørt FA-011. Smile
Men jeg vil umiddelbart tro at den godt kan være med der. Det er nok mere et spørgsmål om lydmæssig synergi end om at den har kræfter til at trække dem - 160 Ohm er trods alt ikke det værste.

ok tak Smile

hks777

Antal indlæg : 76
Join date : 29/03/11
Age : 32
Geografisk sted : 20 km fra kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Ons Mar 30, 2011 1:39 pm

Burning777 skrev:
helledie skrev:Sonos afspiller ALAC. Så det er ikke kun Apples egne produkter. Dog kan det være, de vil have penge for at må afspille det.

Ahh ok - ja det må være fordi de betaler for det.
Vi har længe haft et krav/klage fra vores kunder her i "anstalten" hvor jeg er ansat at vores audio-produkter ikke kan spille ALAC. Det vil virksomheden ikke betale Apple for at få lov til. Og det er til kæmpe irritation for kunderne, der næsten for 85% vedkommende er Mac-brugere.

Det lyder til at være en dum strategi fra deres side IMO. Men jeg har ingen anelse om, hvad sådan et licens koster. Jeg ved fra IT-branchen at licenser kan være jævnt dyre. Eksempelvis et Oracle licens. Men meget ærgeligt, det ikke er mere udbredt. Dette er også en grund til jeg stadig bruger Apples DAP'.

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 1:46 pm

No offence, men kan vi ikke trække det tilbage på sporet? Hvis der skal diskuteres lydfiler vil jeg hellere end gerne være med, men det er lidt irrelevant i denne sammenhæng.

FLAC for the win, by the way.
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af librarian Ons Mar 30, 2011 1:47 pm

Burning777 skrev:Der fik vi lige sagt det samme på en gang Librarian Smile

Ja, vi burde have en præmie for at være de første, der taler i munden på hinanden i dette ny forum Laughing

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af hks777 Ons Mar 30, 2011 1:50 pm

Aquila skrev:No offence, men kan vi ikke trække det tilbage på sporet? Hvis der skal diskuteres lydfiler vil jeg hellere end gerne være med, men det er lidt irrelevant i denne sammenhæng.

FLAC for the win, by the way.

ja vi må oprette en tråd til at diskutere filtyper så den diskusion bliver der Smile

hks777

Antal indlæg : 76
Join date : 29/03/11
Age : 32
Geografisk sted : 20 km fra kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Ons Mar 30, 2011 1:54 pm

Aquila skrev:No offence, men kan vi ikke trække det tilbage på sporet? Hvis der skal diskuteres lydfiler vil jeg hellere end gerne være med, men det er lidt irrelevant i denne sammenhæng.

FLAC for the win, by the way.


Jo og nej. Jo til vi skal nok holde os på sporet. Nej til FLAC FTW Wink

Hvad skal du bruge din dac til? Skal der være usb? Toslink? Jeg har en Aune dac/amp som spiller pisse fedt. Men den er uden toslink. Så har jeg en Audio gd NFB-3 som er et ordenligt skrummel. Men spiller rigtig rigtig godt. Så er der dem Burning talte om på meetet hvor der er 8 serielt forbundet DA konvertere. Skal du afspille highres, eller er det lige meget?

Flac skal hurtigst muligt konverteres til ALAC.
pirat

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 1:56 pm

Jeg gider ikke ALAC af princip - og så fordi jeg er for doven til at konvertere Smile

USB eller toslink - det er egentlig ligemeget.

highres? Altså 24/96? I så fald ville muligheden være rar, men jeg har intet musik i den opløsning, og har heller ikke planer om at udvide til det foreløbig...
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Ons Mar 30, 2011 2:01 pm

Okay. Jamen der er tonsvis af muligheder. Hvad er det for en lyd du er ude efter. For den Rasmus taler om, er ikke en DAC med fokus på detaljerne. Og det er vist meget gældende for NOS dac'er. (Uden at have hørt andre end den omtalte MUSE) Så hvad siger du til det ? Smile

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 2:13 pm

Jeg har aldrig ejet en DAC, og jeg fik kun hørt en på dit setup i Esbjerg, og Stello DAC'en som AffeX(?) havde med, så jeg ved det faktisk ikke... Så længe den er god I guess Smile
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Ons Mar 30, 2011 2:18 pm

Aquila skrev:Jeg har aldrig ejet en DAC, og jeg fik kun hørt en på dit setup i Esbjerg, og Stello DAC'en som AffeX(?) havde med, så jeg ved det faktisk ikke... Så længe den er god I guess Smile

Så spar da pengene og køb en MUSE. Den spiller rigtig godt - specielt til prisen. Så kan du jo tage den derfra.

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 2:23 pm

Enig, når du har toslink muligheden så ville jeg også starte med Muse'en og så kan du gå videre derfra hvis der er noget du ikke kan lide ved den og så har du et udgangspunkt at beskrive ønsker uf fra
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 2:25 pm

Det tror jeg så at jeg gør - de sidste penge kan man jo alligevel altid bruge på noget andet Very Happy
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC - Page 2 Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum