hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

God "billig" DAC

+2
helledie
Aquila
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

God "billig" DAC Empty God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Man Mar 28, 2011 2:17 pm

Jeg satser på det her er det rigtige sted at poste, så here goes! Very Happy

Efter mødet med HE-4 er jeg sgu blevet lidt lun på den sammen med en EF5 - jeg mangler dog en DAC så. Budgettet ligger omkring 1500,-, men mindre er bestemt også velkommen. Jeg overvejer lidt den µDac2, men jeg er langt fra sikker... Er der nogle som man bare ikke må lade gå udenom?

Har også kigget lidt på Pico DAC - er der nogen der har erfaringer med den?
Burning havde jo også den der Muse DAC med i Esbjerg, den er bestemt også en mulighed.

Den behøver bestemt ikke være transportabel - tværtimod faktisk.
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Tirs Mar 29, 2011 11:28 am

Aquila skrev:Jeg satser på det her er det rigtige sted at poste, så here goes! Very Happy

Efter mødet med HE-4 er jeg sgu blevet lidt lun på den sammen med en EF5 - jeg mangler dog en DAC så. Budgettet ligger omkring 1500,-, men mindre er bestemt også velkommen. Jeg overvejer lidt den µDac2, men jeg er langt fra sikker... Er der nogle som man bare ikke må lade gå udenom?

Har også kigget lidt på Pico DAC - er der nogen der har erfaringer med den?
Burning havde jo også den der Muse DAC med i Esbjerg, den er bestemt også en mulighed.

Den behøver bestemt ikke være transportabel - tværtimod faktisk.

Jeg vil sige start med Musen. Den gør det særdeles fremragende til prisen. Jeg har en til at ligge, hvis du vil prøve at låne en.

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Tirs Mar 29, 2011 11:53 am

Jeg takker for tilbuddet, men jeg har ikke pengene endnu, så jeg vil gerne udskyde det.

Ellers igen, mange tak for tilbuddet - det er sgu pænt af dig Smile
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Tirs Mar 29, 2011 11:57 am

At låne koster gratis. Eller porto - men ellers gratis. Så kan du bare sende tilbage når du er færdig.


Aquila skrev:Jeg takker for tilbuddet, men jeg har ikke pengene endnu, så jeg vil gerne udskyde det.

Ellers igen, mange tak for tilbuddet - det er sgu pænt af dig Smile

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Tirs Mar 29, 2011 11:58 am

Nu skal HE-4 sættet i hvert fald lige hjem først. Så kan det godt være jeg hopper på låneren - ellers må man jo tage chancen Wink
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af librarian Ons Mar 30, 2011 10:06 am

Jeg kender ikke muse, men jeg kender pico og udac. Hvis du ikke har brug for forstærkeren i udac, så gå efter pico. den er bedre. Jeg synes at begge er fremragende produkter. Husker bare pico'en som meget lækker. Lydsignaturen husker jeg som detaljeret, en anelse varm og med god soundstage. Mange vil mene, at du får mere for pengene i en dac med ekstern strømforsyning, men jeg kunne bedre li' pico'en end den v-dac, jeg også havde på et tidspunkt...

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 10:18 am

Vær opmærksom på at Muse dac'en så vidt jeg husker ikke har usb indgang, ved ikke om det er vigtigt. Ellers kan du jo købe en HM-602 når du alligevel skal have HE-4 og EF5, den har samme dac chips som Muse dac'en og har usb indgang og så får du en ret god dap til transportabelt brug med i prisen hvis du har brug for sådan en. Rasmus prøvede den kort på meetet og mente vist at den lød stort set identisk med Muse'en.
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 11:45 am

Muse DAC'en er IKKE for folk, der KUN vil have microdetaljer og høj opløsning. Det er absolut et kompromis... men for 50 USD eller knap 300 kroner sendt fra Kina så får man en lækker analog-agtig lyd. Den tager rigtigt nok IKKE USB men kun optisk og coax. HM 601 bruger samme DAC-chip og har samme bløde lyd. Det er en lyd jeg synes er rigtig rar at lytte til og er meget musikalsk.

Jeg synes DAC-delen i uDAC-2 er klart teknisk bedre og spiller med meget højere opløsning end Musen. Selve forstærkeren i uDAC-2 skal man ikke sætte de helst store krav til og jeg bruger den også kun sammen med mine Grado SR325i hvor jeg synes der er en super god synergi og det passer rigtigt godt til SR325. Sætter man et sæt HD650 på så halter den lille forstærker noget efter.

Begge er et par fine muligheder. Men en iBasso D12 eller den lidt dyrere Pico er bestemt også gode muligheder.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 12:20 pm

Det kunne godt være man skulle overveje HM-602 - det kan jo være at Fang er frisk på lidt "meet-rabat"... Hmmm... Very Happy
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af hks777 Ons Mar 30, 2011 12:35 pm

Burning777 skrev:Muse DAC'en er IKKE for folk, der KUN vil have microdetaljer og høj opløsning. Det er absolut et kompromis... men for 50 USD eller knap 300 kroner sendt fra Kina så får man en lækker analog-agtig lyd. Den tager rigtigt nok IKKE USB men kun optisk og coax. HM 601 bruger samme DAC-chip og har samme bløde lyd. Det er en lyd jeg synes er rigtig rar at lytte til og er meget musikalsk.

Jeg synes DAC-delen i uDAC-2 er klart teknisk bedre og spiller med meget højere opløsning end Musen. Selve forstærkeren i uDAC-2 skal man ikke sætte de helst store krav til og jeg bruger den også kun sammen med mine Grado SR325i hvor jeg synes der er en super god synergi og det passer rigtigt godt til SR325. Sætter man et sæt HD650 på så halter den lille forstærker noget efter.

Begge er et par fine muligheder. Men en iBasso D12 eller den lidt dyrere Pico er bestemt også gode muligheder.
hvordan tror du en uDAC 2 vil spille samme med et par Fischer Audio FA-011 (160 Om) ?
(jeg håber ikke at det er for meget offtopic)

hks777

Antal indlæg : 76
Join date : 29/03/11
Age : 32
Geografisk sted : 20 km fra kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:02 pm

Hvis du bruger Mac skal du overveje den HM-602....

Lydmæssigt har jeg kun hørt den på meetet og ikke så meget endnu siden jeg fik den igår men det er først nu lykkedes mig at få overført musik til apparatet. Kobler jeg den til min Mac så ryger USB forbindelsen spontant midt under filoverførslerne. De filer den har nået at kopiere som jeg kan se ligger på det interne memory kan den ikke se.

Nu har jeg prøvet at tage den med på arbejde og forbundet den til en PC - her mister den ikke USB forbindelsen.

Jeg har konverteret ACC-filerne til MP3 - og så virker det. SÅ ikke noget med Apple og HiFiman HM-601 - lidt en skuffelse. Men producenten har nok ikke ret mange Apple brugere i sin primære målgruppe da de sikkert har andre frugt-produkter som afspillere.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af librarian Ons Mar 30, 2011 1:03 pm

udac spiller f.eks. fint sammen med mine g1a, som er 150 ohm. Men det er ikke kun impedans match, der har betydning. Forstærkeren i udac er hverken super-transparent eller super mørk og farvet. Et sted midt imellem... Hvis fa-011 har en lydsignatur der ligner fa-003 (som jeg har haft), så tror jeg at det er et udmærket match...

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:05 pm

hks777 skrev:hvordan tror du en uDAC 2 vil spille samme med et par Fischer Audio FA-011 (160 Om) ? (jeg håber ikke at det er for meget offtopic)

Det har jeg ingen anelse om - jeg har aldrig hørt FA-011. Smile
Men jeg vil umiddelbart tro at den godt kan være med der. Det er nok mere et spørgsmål om lydmæssig synergi end om at den har kræfter til at trække dem - 160 Ohm er trods alt ikke det værste.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 1:06 pm

Jeg mener da at HM spillerne kan aac men er ikke sikker
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:06 pm

Der fik vi lige sagt det samme på en gang Librarian Smile
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:07 pm

nc8000 skrev:Jeg mener da at HM spillerne kan aac men er ikke sikker

Den jeg har her kan hverken ACC eller ALAC... Hvorimod Hisoundaudio Studio afspilleren som jeg var så heldig at vinde spiller begge ACC med største vellyst. ALAC er der vel ingen andre end Apples egne produkter, der får lov at spille.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 1:08 pm

Burning777 skrev:Hvis du bruger Mac skal du overveje den HM-602....

Lydmæssigt har jeg kun hørt den på meetet og ikke så meget endnu siden jeg fik den igår men det er først nu lykkedes mig at få overført musik til apparatet. Kobler jeg den til min Mac så ryger USB forbindelsen spontant midt under filoverførslerne. De filer den har nået at kopiere som jeg kan se ligger på det interne memory kan den ikke se.

Nu har jeg prøvet at tage den med på arbejde og forbundet den til en PC - her mister den ikke USB forbindelsen.

Jeg har konverteret ACC-filerne til MP3 - og så virker det. SÅ ikke noget med Apple og HiFiman HM-601 - lidt en skuffelse. Men producenten har nok ikke ret mange Apple brugere i sin primære målgruppe da de sikkert har andre frugt-produkter som afspillere.


A'hvaffor en fisk?

Vil det sige at 602 er bedre til Mac forbindelse end 601? Det lyder da mærkeligt.

Jeg bruger Mac, skal det lige siges, så optisk er en mulighed.
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 1:11 pm

OK med aac og nej alac er vist kun Apple. At konvertere fra aac til mp3 er ikke godt, 2x lossy komprimering. Men den ville jo så heller ikke kunne have afspillet aac selv om de var blevet overført fra en Apple computer
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:14 pm

Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på Head-directs webside om hvilke formater, der kan afspille. Userguiden er på kinesisk så den er ret svær (for ikke at sige umulig) for mig at afkode.

Men jeg kan se der er mulighed for en firmwareopdatering - måske det kan åbne muligheden for AAC-afspilning.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 1:14 pm

602 er næppe bedre end 601 til Mac men vi taler om 2 forskellige ting. 602 har 2 usb stik hvor det ene er til dac funktion og det andet er til filoverførsel. 601 har kun det til filoverførsel da den ikke kan agere dac.
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Burning777 Ons Mar 30, 2011 1:15 pm

nc8000 skrev:OK med aac og nej alac er vist kun Apple. At konvertere fra aac til mp3 er ikke godt, 2x lossy komprimering. Men den ville jo så heller ikke kunne have afspillet aac selv om de var blevet overført fra en Apple computer

Jeg må bare hjem og rippe lidt FLAC fra nogle udvalgte CD'er.
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 1:15 pm

Den har nyeste firmware og det var støj og strømfixes ved lavt batteriniveau
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Aquila Ons Mar 30, 2011 1:18 pm

nc8000 skrev:602 er næppe bedre end 601 til Mac men vi taler om 2 forskellige ting. 602 har 2 usb stik hvor det ene er til dac funktion og det andet er til filoverførsel. 601 har kun det til filoverførsel da den ikke kan agere dac.

Det er jeg klar over. Burnings indlæg forvirrede mig bare en hel del.
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af nc8000 Ons Mar 30, 2011 1:18 pm

Ingen af disse kineser daps har det level af finish og "virker bare" feel som Apple daps har, desværrr. Deres firmware og gui er lysår bagud
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af helledie Ons Mar 30, 2011 1:19 pm

Sonos afspiller ALAC. Så det er ikke kun Apples egne produkter. Dog kan det være, de vil have penge for at må afspille det.

Burning777 skrev:Jeg kan ikke finde nogle oplysninger på Head-directs webside om hvilke formater, der kan afspille. Userguiden er på kinesisk så den er ret svær (for ikke at sige umulig) for mig at afkode.

Men jeg kan se der er mulighed for en firmwareopdatering - måske det kan åbne muligheden for AAC-afspilning.

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

God "billig" DAC Empty Sv: God "billig" DAC

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum