hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

2 deltagere

Go down

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) Empty Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

Indlæg af nc8000 Tors Mar 31, 2011 2:27 pm

Librarian saksede dette fra H4A og mente at den burde gemmes her inden bubba fik den slettet da det jo er en ret sjælden sag som ikke så mange har set eller hørt endsige ejet. Det er essencen af flere posts over en periode på 1-2 måneder fra jeg fik dem til jeg solgte dem igen. Ud over at det var isolationen der afgjorde salget endte jeg heller aldrig med at blive fuldt gode venner med den lidt tilbagetrukne mellemtone i dem.

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) La2000_1

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) La2000_2

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) La2000_3

Visualt fantastiske og ekstremt komfortable.
Der er tale om Dennon D2000 som Mark Lawton (markl på head-fi) har haft fingrene i så det eneste der er originalt er membranerne med ophæng og hele hovedbøjle opsættet. Kopperne er erstattet af hånddrejede (lavet i Australien) kopper i afrikansk sapele mahogny. Kablet er et originalt kabel fra min tidligere AudioTechnica L3000 (som er et af de bedste standard kabler der nogen sinde er monteret på en hovedtelefon fra fabrikkens side) retermineret til balanceret. Desuden er der udført alle de normale markl mods (yderligere stoppede og vinklede ørepuder og diverse dæmpninger ine i koppen og i membran ophænget).
De står i $749 inkl. forsendelse plus det danske toldvæsens skålpund kød.
De er specifikt tunet med henblik på at skulle bruges som rock/elektrisk forstærket musik hovedtelefoner til en mere menneskelig pris end den L3000 jeg nu har solgt. Til alle akustiske genrer bruger jeg mine APureSound balancerede Etymotics ER4-P.
Ud af æsken var lyden elendig, de blev smadret af min balancerede ER4 i alle aspekter på nær rå bass kraft. Mellemtonen og til dels også diskanten var så sløret/fjern/undertrykt at det var næsten tragisk at lytte til noget som helst andet end Metallica eller Megadeath på dem. Aldrig har jeg været så skuffet over et hovedtelefon indkøb, men jeg ved jo at burn-in kan gøre en forskel.
Så fik de 20 timers burnin med IsoTeks burnin cd og nu er det en helt anden sag. Bassen er blevet mere stram og mellemtonen og diskanten er rykket frem og har smidt næsten hele sløret. At lytte til kirkeorgel med disse er næsten en orgasme. Aldrig har jeg oplevet at burn-in kan gøre så stor en forskel. Nu skal de bare have 100 timer mere burnin med IsoTek cd'en og så må vi se om det bliver endnu bedre.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Så har de rundet 100 timers burn-in med IsoTek cd'en samt omkring 15 timers lyttetid og de bliver bare bedre og bedre. I forhold til L3000 (bedømt fra hukommelsen) har L3000 muligvis en mere præcis bas gengivelse (lille forskel) men overall i mine øre vinder LA2000 faktisk da den har et lysere lydbillede (jeg fandt slutteligt at L3000 var for mørk). Dette gør at LA2000 fungerer meget fint stort set ligegyldigt hvad musik jeg smider i hovedet på den. Jeg foretrækker stadig min ER4 til det meste akustiske musik, specielt til kammermusik og andet meget enkel musik, men LA2000 gør alting godt og kunne sagtens være den eneste hovedtelefon jeg behøvede hvis jeg blev tvunget til at foretage det valg og det kunne jeg ikke sige on L3000 uanset hvor god den ellers var til nogle ting.
This is a keeper

---------------------------------------------------------------------------------------------

Hmmm, jeg bliver måske nødt til at sælge disse igen, der er et problem med dem som jeg ikke havde forventet. De er sgu ikke rigtig lukkede alligevel men lækker temmelig meget lyd, måske op til 50% af hvad GS-1000 gjorde og konen brokker sig.
Surt for de er fandeme dejlige ellers
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) Empty Sv: Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

Indlæg af Vilduseminbøf? Tors Mar 31, 2011 2:34 pm

Det er sgu en lækker hovedtelefon, er vild med træet..
Vilduseminbøf?
Vilduseminbøf?

Antal indlæg : 12
Join date : 30/03/11
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) Empty Sv: Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

Indlæg af nc8000 Tors Mar 31, 2011 2:38 pm

Yes, på det punkt er den sgu flottere end min Ed8, men lydmæssigt og ikke mindst isolationsmæssigt vinder Ed8 på alle punkter for mig. Jeg byttede dem med Craig fra Whiplash for Ed8 mod at jeg betalte $200 oveni, selv leverede det balancerede kabel og betalte alt porto begge veje.
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) Empty Sv: Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

Indlæg af Vilduseminbøf? Fre Apr 01, 2011 9:18 am

Ja, ED8 er en fantastisk hovedtlf. men prisen er jo en anden end Denon'en..Surprised)


Sidst rettet af Vilduseminbøf? Fre Apr 01, 2011 9:39 am, rettet 1 gang
Vilduseminbøf?
Vilduseminbøf?

Antal indlæg : 12
Join date : 30/03/11
Geografisk sted : Østerbro

Tilbage til toppen Go down

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) Empty Sv: Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

Indlæg af nc8000 Fre Apr 01, 2011 9:30 am

Det må man sige, specielt hvis man skal betale fuld listepris
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod) Empty Sv: Lawton Audio LA2000 (Dennon D2000 mod)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum