hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

+3
Claus-dk
Aquila
nc8000
7 deltagere

Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af nc8000 Tirs Mar 29, 2011 11:27 am

Tænkte om vi skulle tage en lille rask debat om det emne der egentlig trickede at dette site blev oprettet.

Mange anmeldelser opstår (specielt med nyt gear) fordi en producent udlåner/forærer et antal eksemplarer af produktet til forskellige personer og får dem til at poste anmeldelser. Er disse anmeldelser mere eller mindre troværdige end anmeldelser der opstår på baggrund af udstyr folk har købt og derefter anmelder ?
nc8000
nc8000
Unbanned forever

Antal indlæg : 74
Join date : 28/03/11
Age : 61
Geografisk sted : Kalundborg

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af Aquila Tirs Mar 29, 2011 11:31 am

Jeg vil mene at en god, upartisk anmelder som har fået doneret et produkt er den bedste type.
Hvis en anmelder har brugt tusindvis af kroner på noget vil han nemlig oftest gerne retfærdiggøre sit køb, og det ses rigtig mange gange på eks. Head-Fi at noget er overhyped fordi at det netop er dyrt, ergo må det "billige" være lort, så det dyre produkt købes, og så skal det forsvares!

Jeg har før skrevet anmeldelser af ting som jeg både har fået eller købt, og jeg skal da være ærlig at indrømme at jeg nok har sagt lidt bedre om de ting jeg har købt end de har fortjent. Det har dog været en blanding af uvidenhed og retfærdiggørelse.
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af Claus-dk Tirs Mar 29, 2011 11:40 am

Det kommer an på hvordan de skrives og om der er betingelser for indholdet fra producentens/forhandlerens side, hvis det bare er en lang gang "rygklapperi" synes jeg det bliver både kedeligt og utroværdigt, men er det ens ærlige og uforbeholdne mening der gives udtryk for synes jeg at måden udstyret er kommet i hænde på er underordnet..

En tak til giveren er heller ikke af vejen hvis man laver en god og ærlig review..

Jeg synes også at reviewen skal skrives på forum og ikke bare linkes til fra en anden side, for det virker lidt plat og gør bare siden her til noget man skøjter henover og det er jo ikke ideen..

Jeg har heller ingen problemer med at lave underforums for forhandlere hvor de kan præsentere nye produkter, hvis de bare er indstillet på at give medlemmerne her en rabat på deres ting, ser jeg ingen problemer i det, noget for noget....Og naturligvis ikke bliver direkte vulgære i markedsføringen..

Jeg har ingen intentioner om at skrabe sponsor kroner sammen, men jeg vil meget gerne være med til at vi alle kan spare en lille skilling på vores indkøb..

Claus-dk
Admin

Antal indlæg : 86
Join date : 27/03/11

https://hoved-fi.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af Sandrenseren Tirs Mar 29, 2011 12:02 pm

Jeg synes det er svært at svare entydigt på.

Jeg tror det er svært for en privatperson der har lånt noget udstyr af en venlig forhandler/distributør at skrive at det lyder af Pommern til. En "uvenlig" anmeldelse vil sandsynligvis betyde at det er slut med at låne udstyr fremover, så jeg tror uværligt at der vil blive holdt lidt igen hvis produktet er dårligt. Tilsvarende er det svært for modtageren at vide om anmelderen roser produktet fordi det reelt er godt eller om der er pyntet lidt på tingene for at få lov at låne mere udstyr i fremtiden.

Det samme gælder anmeldere i relativt små og sårbare medier, de lever af at anmelde og er tvunget til at holde sig gode venner med distributørerne. Måske er der ligefrem frynsegoder forbundet med positive anmeldelser, hvem ved?

Endelig er der dem der er så store og etablerede at de kan sige hvad som helst. Jeg har ikke lige noget eksempel indenfor hifi, men snakker vi biler er Topgear så store og veletablerede at de kan sige lige hvad der passer dem om forskellige bilmærker, fuldstændigt skideligeglade med om fabrikanterne synes om det eller ej. At de så ikke er specielt seriøse i deres anmeldelser og sigter mere mod underholdningsværdien er noget andet.

Noget af det mest troværdige, synes jeg, er faktisk brugerreaktioner efter et træf som det der lige har været. Folk snakker åbent om hvad de kunne lide og hvad de ikke kunne lide uden at skele til om det fornærmer nogen, man er ikke udelukket fra næste træf fordi man synes en bestemt lyttebøf var lidt charmeforladt og kedelig, så man har lov at sige det hvis man mener det.

Sandrenseren

Antal indlæg : 4
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af hks777 Tirs Mar 29, 2011 2:06 pm

hvis det står i anmeldelse, om man har selv har købt det eller fået det, synes jeg det er fint nok så kan man slev finde ud af hvor meget man skal "sortere" fra.

hks777

Antal indlæg : 76
Join date : 29/03/11
Age : 32
Geografisk sted : 20 km fra kolding

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af hks777 Tirs Mar 29, 2011 2:08 pm

Claus-dk skrev:

Jeg har heller ingen problemer med at lave underforums for forhandlere hvor de kan præsentere nye produkter, hvis de bare er indstillet på at give medlemmerne her en rabat på deres ting, ser jeg ingen problemer i det, noget for noget....Og naturligvis ikke bliver direkte vulgære i markedsføringen..

Jeg har ingen intentioner om at skrabe sponsor kroner sammen, men jeg vil meget gerne være med til at vi alle kan spare en lille skilling på vores indkøb..

en rigtig god ide Wink

hks777

Antal indlæg : 76
Join date : 29/03/11
Age : 32
Geografisk sted : 20 km fra kolding

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af Claus-dk Ons Mar 30, 2011 12:26 am

Jeg er selv testpilot for JAYS og netop derfor skriver jeg ingen anmeldelser af deres produkter, hvilket har gjort mig lidt uinteressant for dem, desværre....

Jeg har også holdt en del igen med at anbefale deres produkter af samme grund..

Det er for mit vedkommende et spørgsmål om at bevare min troværdighed og integritet og fabler jeg op om JAYS i tide og utide vil begge dele gå fløjten..

Jeg får da stadig de produkter som jeg gerne vil have fra dem, men jeg skal selv lige skrive og spørge..

Det forholder sig noget anderledes hvis vi snakker forhandlere som låner ting ud eller forærer dem væk, her vil der jo ikke være et mærke men flere mærker og det bliver lidt mere "rigtigt" og ærligt, men er man typen der gør det for at få gratis udstyr synes jeg man skal lade være med at gøre det her, gør man det fordi man er eventyrlysten og nysgerrig er det en anden sag..

Jeg er i princippet ret ligeglad med hvorfor man gør dit og dat, for det er ens egen integritet og troværdighed der forsvinder og hvad rager det mig ??

Men det er et lidt tricky emne og jeg kan nemt forstå dem der gør det for at skrabe gear sammen, det gjorde jeg jo selv i starten og det er der ikke noget forkert i...
Jeg fik det bare sådan at jeg ikke ville have det på min samvittighed at prakke folk noget hø på..

Jeg husker på et tidspunkt der var en på det unævnelige forum, som lavede en masse anmeldelser på sin egen side og linkede til dem på forumet, for derefter at sætte dem til salg og det var egentlig hans opførsel som fik mig på andre tanker, for det er dælme usmageligt, men igen det er kun min mening om det..

Jeg har aldrig og vil aldrig sælge noget jeg har fået i gave, jeg har foræret en del væk over årene, men at tjene penge på det er i min optik direkte vammelt..

Men det er i sidste ende noget man selv må tage stilling til og så handle derefter..

Det er også vigtigt at huske at er man en højt profileret og flittig forum deltager, så er der mange der læser hvad man skriver og bruger deres surt tjente penge på de ting man siger er gode...

Et godt eksempel synes jeg er Skylab på head-fi I mine øjne er hans troværdighed reduceret enormt, men han er kommet på bedre tanker siden og har så vidt jeg husker direkte frabedt sig at få mere udstyr og jeg håber Rob genvinder noget af hans troværdighed for han er en yderst flink fyr, det gik bare lidt over gevind for ham, synes jeg...
Nu er jeg yderst sjældent på head-fi efterhånden, så jeg er ikke helt opdateret What a Face

Jeg synes i skal gøre hvad i synes er rigtigt og kan stå inde for, der vil ikke komme nogle hævede pegefingre herfra, dog vil jeg foretrække at i IKKE bruge dette forums køb og salg afdeling til at sælge jeres gaver..

Bare lidt tanker en sen Mandag aften..

Claus-dk
Admin

Antal indlæg : 86
Join date : 27/03/11

https://hoved-fi.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af librarian Ons Mar 30, 2011 10:42 am

Den type markedsføring har altid eksisteret. Skulle det blive bedre af, at det var en lille lukket kreds, der udførte den?

Min holdning er, at det skal fremgå af anmeldelsen, hvordan man har fået fingrene i det. Det hører med til historien. Har du købt produktet nyt eller brugt? Hvad kostede det? Har du fået det foræret af firmaet eller er det en privat gave?

Derefter er det op til læserne at vurdere forskellige anmelderes troværdighed. Det gør ingen forskel i hvilket omfang anmelderen er professionel.

Og så en lille detalje: Hvis det var mig, der skulle anmelde et produkt, jeg ikke kunne li', har jeg svært ved at forestille mig, at jeg ville skrive pænt om det for at få tilsendt mere dårligt grej. Det er lidt lige som dem, der siger: "hold kæft hvor var maden dårlig...men der var nok af det" :-)

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af Buyer no 1 Ons Mar 30, 2011 6:22 pm

librarian skrev:Min holdning er, at det skal fremgå af anmeldelsen, hvordan man har fået fingrene i det. Det hører med til historien. Har du købt produktet nyt eller brugt? Hvad kostede det? Har du fået det foræret af firmaet eller er det en privat gave?

Derefter er det op til læserne at vurdere forskellige anmelderes troværdighed. Det gør ingen forskel i hvilket omfang anmelderen er professionel.

Jeg er helt enig.

Det er min opfattelse at mange lægger alt for meget i ordet "anmeldelse". Det er som om det ophøjer bedømmelsen til at være generelt gældende, fremfor blot at være en enkelt persons vurdering. Måske man skulle kalde det "brugerindtryk" i stedet.

Jeg ser gerne anmelderser fra brugerne, så længe omstændighederne for anmeldelsen blot fremgår tydeligt, så man kender baggrunden.
Buyer no 1
Buyer no 1

Antal indlæg : 13
Join date : 29/03/11

Tilbage til toppen Go down

Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser Empty Sv: Værdien af "bestilte" eller sponsorerede anmeldelser

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum