hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Kenwood KH K1000

Go down

Kenwood KH K1000 Empty Kenwood KH K1000

Indlæg af librarian Fre Apr 01, 2011 11:25 am

Lidt lytteindtryk sakset fra en anden side. Jeg solgte Kenwood'en videre, men anbefaler den alligevel varmt!!!

Kenwood KH K-1000. Har lige fået dem. Lytter til dem lige nu. Har kun udac med på arbejde i dag, så det er udac'ens forstærker.
Første indtryk:
De er ENORME. Ørekopperne er ikke så dybe, men de er meget store i omkreds. Næsten på størrelse med hd-800!!! Det er nok de mest behagelige hovedtelefoner, jeg nogensinde har haft på - hvis man ser bort fra at de bliver lidt varme i længden. Det er vist ikke læder, men noget kunststoff, puderne er lavet af...det er jeg i tvivl om.

Lyden er meget stor. God soundstage, lækker mellemtone. Lidt mørk i det. Uden at ofre for meget detalje. Dog vil jeg karakterisere lyden primært som blød/varm. Meget fyldig basgengivelse (kunne dog godt være mere stram). Hvis man er detalje-junkie, er det nok ikke lige sagen. Hvis man ikke bryder sig om skinger diskant/mellemtone, så er de perfekte. Diskanten er noget tilbagetrukket. De er stadig efter min vurdering rimeligt velopløste i forhold til den lydsignatur , de har. Men det bedste er deres soundstage og instrument seperation.
Jeg er ikke sikker på at de kan hamle op med DT770/600 og DX1000, som hver på deres måde er bedre. Men KH K1000 har deres egen lyd, så de får lidt mere tid...
----------
Lisa III fodrer KH K1000 til dens fulde potentiale, tror jeg. Og jeg må sige, at lyden har meget charme. Igen er det soundstage, fyldig bas, stor blød og rund lyd der gør den charmerende. Den er f.eks. rigtig god til reggae! Alt i alt en meget musikalsk gengivelse. Men det bliver også tydeligt, at den øvre mellemtone og diskanten er meget tilbagetrukket. Guitarer, specielt akustiske er efter min smag alt for utydelige. Det er altså ikke en all rounder.
----------
ipodclassic 160gb>diy guld/sølv lod>iQube V1 giver KH 1000 meget mere luft i de øvre frekvensområder. Der er virkelig stor forskel på hvordan den lyder med Lisa og iQube, det er faktisk helt vildt. iQube V1 har en meget neutral og transparent gengivelse, og det er helt klart noget KH K1000 kan li'! Jeg bliver mere og mere sikker på, at det ikke vil være helt forkert at sammenligne KH K1000's lyd med ESW9. Blot med større soundstage. Hvis det ikke var for den abnorme størrelse, ville jeg lige nu sidde og overveje at udskifte esw9'en som transportabel hovedtelfon.
----------
I dag lyder KH K1000 gennem udac>iQube meget bedre. Det er stadig ikke en neutral gengivelse, men som oven for beskrevet en mere luftig og bedre balanceret lyd end med Lisa. Med udac som dac og iQuben som forstærker, er den rigtig god. Den er også klart bedre end esw9 (selvom jeg er meget glad for iqube-esw9 kombinationen). I virkeligheden synes jeg signaturen minder ikke så lidt om dx1000.
Glemte helt isolationen: Nej, de isolerer ikke særlig godt af en lukket hovedtelefon at være.
Det skal tilføjes at hovedtelefonen er ekstraordinær nem at drive. Den spiller overraskende godt direkte fra en sansa clip+!
Afsluttende: Kenwooden ryger videre, jeg synes ikke helt den kan hamle op med de andre, jeg har (her tænker jeg dx1000, DT770/600). Det ærgrer mig lidt, for det er faktisk en dejlig bøf. Hvis jeg kun skulle have én, og den ikke måtte koste over 2000, og den skulle være nem at drive - så ville jeg ikke være i tvivl om, at jeg skulle have Kenwooden!

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum