hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Senn HD 650

3 deltagere

Go down

Senn HD 650 Empty Senn HD 650

Indlæg af Michael K Tors Mar 31, 2011 5:54 pm

Ja, nu har jeg købt en Indeed G2 rørforstærker af Claus, og så vil jeg give mine HD 595 en chance (de er for skarpe). Jeg har dog planlagt at jeg før eller siden nok skal ha et par HD 650, da de skulle være super gode. Nogen der kan besskrive lyden i dem? Specielt om hvordan bassen er?

Michael K

Antal indlæg : 4
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

Senn HD 650 Empty Sv: Senn HD 650

Indlæg af Aquila Tors Mar 31, 2011 7:23 pm

Jeg fik ca. 30 sekunders "head-time" med Burning's HD650 på en NuForce HDP med noget musik jeg ikke kendte - men jeg syntes at de lød tynde. Jeg kom dog også direkte fra STAX-lokalet, fra en SR-207 på musik jeg rent faktisk kendte. Det kan godt være musikken der ikke faldt i min smag, men jeg var mildest talt ikke imponeret.
Aquila
Aquila

Antal indlæg : 60
Join date : 28/03/11
Age : 31
Geografisk sted : Kolding

Tilbage til toppen Go down

Senn HD 650 Empty Sv: Senn HD 650

Indlæg af librarian Tors Mar 31, 2011 8:11 pm

De går for at have mere bas end forgængeren hd600. For mig er det passende. Man kan komme ud for at læse og høre om at hd650 skulle have en tilbagetrukket mellemtone. Det såkaldte "sennheiser veil". Jeg har en idé om, at det ikke gælder senere produktioner af hd650. Min hd650 har i hvert fald aldrig haft en tilbagetrukket mellemtone. Heller ikke i nævneværdig grad med standard-kablet, men jeg må også sige at det generelt løftede dem betragteligt, da jeg fik et nyt kabel til dem. De blev bare bedre over hele frekvensområdet. Jeg valgte apuresounds v3 kabel.

Nå, det var blot for at tage afstand fra dén fordom, som man helt sikkert støder på, når man søger info om hd650.

Kort om hd650: Jeg synes den spiller alle genrer virkelig godt. En god all round hovedtelefon. Lyden er meget åben og detaljeret. Nogle opfatter den som mørk. Det er den også i forhold f.eks. dt880. Men ikke for mørk til mig. Jeg har også dt880, og den kan jeg også li'. Men synes nogle gange at en mangler lidt bund, lidt "fun factor", om man vil... Jeg bruger primært hd650 i mit vinyl setup, hvor jeg synes jeg får en meget nærværende og musikalsk oplevelse. Soundstage er god, men ikke prangende. Den er mindre end så mange andre hovedtelefoners soundstage. Men for mig lyder den bare rigtigt. Jeg foretrækker faktisk hd650 frem for hd800, bl.a. af den årsag. Da jeg havde hd800 kunne jeg sidde og være helt forstenet af fascination over detaljerigdommen og det ENORME lydbillede. Vi taler hd800=fodboldbane og hd650=håndboldbane. Men jeg endte med at synes, at hd650 var meget mere musikalsk og lækker at lytte til.

Det er en dejlig hovedtelefon, der skalerer fantastisk godt med bedre grej. Den var mit første seriøse hovedtelefonkøb, og jeg kunne slet ikke forestille mig ikke at have den!

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

Senn HD 650 Empty Sv: Senn HD 650

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum