hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Panda byggekit

3 deltagere

Go down

Panda byggekit Empty Panda byggekit

Indlæg af Burning777 Man Mar 28, 2011 8:34 pm

Til meetet i weekenden var jeg så "uheldig" at blive prakket sådan et Panda byggekit på ærmet. Det gør mig nu heller ikke noget jeg har haft kig på at forsøge mig med lidt hjemmebyg. Men er der et par hjemmesider med noget læsestof om den så jeg ved hvad det er jeg går igang med?
Burning777
Burning777
headphonus supremus extraordinaire

Antal indlæg : 34
Join date : 28/03/11
Age : 46
Geografisk sted : Uldjylland

Tilbage til toppen Go down

Panda byggekit Empty Sv: Panda byggekit

Indlæg af Claus-dk Tirs Mar 29, 2011 12:07 am

Rockgrotto har en gigantisk tråd om pandaen, hvor alle de oplysninger du på nogen måde har brug for og mere til står..

Jeg står naturligvis også klar til at hjælpe alt hvad jeg evner..

men start med at sortere delene og mål modstandene..
Så starter du med at putte de "lave" dele på først, modstande, dioder og de små kondensatore
Lod dem.
Undgå at lave skarpe knæk på benene før de sidder hvor de skal, så er det lettere at få dem til at sidde pænt, jeg plejer at lave en blød bue rundt om tommeltotten, inden jeg putter dem i hullerne..

så går du til næste "etage" og så fremdeles..

Claus-dk
Admin

Antal indlæg : 86
Join date : 27/03/11

https://hoved-fi.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Panda byggekit Empty Sv: Panda byggekit

Indlæg af Kolind Tirs Mar 29, 2011 9:14 pm

Jeg vil nu nærmere sige at det er lettere at finde den rigtige bredde mellem hullerne til f.eks modstandende og så lige bukke modstandende inden du sætter dem i. Jeg bukkede mine om en fatningsskruetrækker som passede lige i størrelsen.. Så ser det pænt og ensartet ud, plus at det er super let og sparer dig for at sidde og nørkle med at finde den helt rigtige størrelse mere end en enkelt gang..
Yderligere er det en super god ide at sørge for at vende alle labels opad, især på modstande. Skulle du have problemer med fejlmontering eller lignende, er det godt nok bøvlet at skulle sidde og måle dem alle fremfor at kunne læse på den hvad det er for en Smile
Udover det, er det vist bare at komme ind i kampen og som Claus siger, starte med de små komponenter.
Kolind
Kolind

Antal indlæg : 3
Join date : 29/03/11
Geografisk sted : Holbæk

Tilbage til toppen Go down

Panda byggekit Empty Sv: Panda byggekit

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum