hoved-fi
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

q-jays (...)

3 deltagere

Go down

q-jays (...) Empty q-jays (...)

Indlæg af librarian Man Mar 28, 2011 12:22 pm

Forummet hedder "Hvad skal jeg dog bruge mine penge på", men jeg er lidt foran for jeg HAR allerede brugt dem. Har lige bestilt et par q-jays fra amazon.co.uk. Bestilte med billigste fragt, så der går lidt tid før jeg får dem.

Nu venter jeg i spænding, så hvis nogen har lyst til at fortælle om deres erfaringer med q-jays her, så er det bare cool :-) Da jeg er helt ny i forhold til in ears, men ikke helt så ny efterhånden i forhold til full size, ville det være interessant for mig at høre hvilke full size bøffer, q-jays' lydsignatur ligner...

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af Claus-dk Tirs Mar 29, 2011 12:01 am

Jeg har haft mine q-JAYS i omkring 6 år og jeg ælsker dem, jeg bruger dem hele dagen på jobbet..

Hvad de minder om i fullsize er lidt svært at sige men noget henad senn HD600/650 altså en fuldfed lyd med god og fast bas, deres styrke er i mine øjne mellemtonen..

Jeg ser frem til at høre din vurdering af dem..

Claus-dk
Admin

Antal indlæg : 86
Join date : 27/03/11

https://hoved-fi.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af librarian Tirs Mar 29, 2011 9:06 am

Claus-dk skrev:Jeg har haft mine q-JAYS i omkring 6 år og jeg ælsker dem, jeg bruger dem hele dagen på jobbet..

Hvad de minder om i fullsize er lidt svært at sige men noget henad senn HD600/650 altså en fuldfed lyd med god og fast bas, deres styrke er i mine øjne mellemtonen..

Jeg ser frem til at høre din vurdering af dem..

Det er interessant, for jeg har læst at rigtig mange mener, at mellemtonen er tilbagetrukket! + at de skulle være lidt skarpe i diskanten (jeg har også læst noget andet, ellers havde jeg jo nok ikke købt dem). Jeg synes generelt det er sværere at spore enighed om lydsignaturen på in-ears end full size. Jeg gætter på, at måden in-ears sidder i øret på, ændrer kolosalt ved lydsignaturen, og at årsagen til de meget divergerende meninger skal findes i, at folk placerer dem forskelligt i ørerne.

Jeg skal nok komme med nogle indtryk, når jeg har fået dem. Det bliver mine første in-ears, så jeg har ikke så meget at sammenligne med, dog...

Men 6 år og stadig glad - det lyder meget positivt!!! Skifter du ofte filteret i dem?

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af Claus-dk Tirs Mar 29, 2011 9:15 am

Der er mange ting der har betydning for lyden i inears..

typen af propper skum, silikone, customs.. Selv forskellige skumpropper lyder forskelligt..

Hvor dybt de er proppet i øret..

Vinklen..

jeg har forlænget "tuden" et par millimeter, mest for at beskytte dem mod øre"guf", men det indvirker også på lyden..

Jeg var så uheldig at smide min ene formstøbte prop ud, på en eller anden måde og er gået tilbage til skum, hvilket har givet mig en helt anden IEM, jeg må så også erkende at jeg faktisk foretrækker skumpropperne..


Claus-dk
Admin

Antal indlæg : 86
Join date : 27/03/11

https://hoved-fi.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af librarian Tirs Mar 29, 2011 9:42 am

Det lyder som om, der skal eksperimenteres lidt :-)

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af Claus-dk Tirs Mar 29, 2011 10:23 am

De fleste af mine opdagelser er kommet sådan lidt tilfældigt og er fremstået af praktiske årsager, jeg synes det er svært at sætte sig ned og tænke nu skal jeg være kreativ og eksperimentere, men angriber jeg det fra en praktisk vinkel, med et andet formål end at ændre lyden kommer erfaringerne still og roligt..

Jeg deler sæføllig gerne ud af min viden og erfaringer, hvis du trænger til lidt inspiration, det er lettest hvis du har noget konkret du gerne vil opnå, det er lidt sværere hvis det bare er for at lave om på en eller anden måde..

Jeg håber du bliver lige så glad for dine q-JAYS som jeg er for mine..

Claus-dk
Admin

Antal indlæg : 86
Join date : 27/03/11

https://hoved-fi.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af librarian Tirs Mar 29, 2011 11:36 am

Det lyder meget som den tilgang, jeg selv har til det. Jeg vender tilbage, når jeg har fået dem og har fået lyttet lidt :-) (fortryder allerede at jeg blev nærig og valgte amazons free super saver delivery (3-10 business days.......)

librarian

Antal indlæg : 35
Join date : 28/03/11

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af helledie Tirs Mar 29, 2011 11:48 am

De plejer nu at være ok hurtige. Og et kanon sted at handle.

helledie

Antal indlæg : 35
Join date : 29/03/11
Age : 38
Geografisk sted : Løgten (Århus)

Tilbage til toppen Go down

q-jays (...) Empty Sv: q-jays (...)

Indlæg af Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum